Selasa, Ogos 10, 2010

Ahlan wa Sahlan.,ya RAMADHAN

Lebih kurang hanya beberapa jam je lagi, bulan Sya'aban bakal 'melabuhkan tirainya'. Ini bermakna seluruh umat Islam akan menyambut bulan seterusnya, iaitu Ramadhan. Dalam erti kata lain, umat Islam akan menunaikan rukun Islam ketiga(berpuasa)..

Setahun hanya sekali. Aku yakin, setiap umat Islam pasti teruja dengan kehadiran bulan mulia ini. Macam tu gak apa yg aku rasa sebelum ni. Tapi tidak utk tahun ni...,sebab aku dapat rasakn 1001 mcm perasaan..

  1. Sedih & rindu- selepas 10dis2009, mungkin agak 'kekok' utk aku 'mengharungi' setiap detik tanpa mak tersayang., tahun baru tanpa mak, besday mak(7jan) tanpa mak, besday aku(5mac) tanpa mak, mother's day pun tanpa mak..dan skrg ramadhan tanpa mak..hari raya.??
  2. Takut & berdebar2- selama ni aku hanya menjalankan ibadat puasa hanya semata2 kerana wajib.,tp tahun ni aku berazam utk melakukannya dengan seikhlas2 hati demi mencari keredhaanNya.. Adakah aku berjaya melakukannya.??..insyaallah..
Walaubagaimanapun, aku tetap gembira dengan kehadiran bulan ini seperti insan2 lain. Apapun, Selamat BERPUASA kpd semua umat Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen lar ape2 jer..jgn mencar*t,sudaa...